Byen på vannet

Grilstad Marina er noe mer enn vanlig bydelsutvikling. ikke bare på grunn av størrelsen og omfanget. Det er først og fremst den kunstige øye som gjør prosjektet så unikt og spektakulært.

Hvordan kan man selge et sted som ikke finnes?

Det var utfordringen vi fikk av Grilstad Marina – et av Trondheims største utbyggingsprosjekter noen sinne. Først måtte Grilstad Marinas etableres som sted i folks bevissthet – deretter kom jobben med å engasjere og etablere riktige oppfatninger om hva slags sted dette ville bli.

«Havseilervegen kan ikke sammenlignes med noe annet enn seg selv. Det er et nytt sted som må tenkes og skapes helt fra grunnen av.»

- Kristine Strøm-Gundersen, Lund Hagem Arkitekter

 

Vi posisjonerte Grilstad Marina som en by på vannet. Rett og slett fordi det er akkurat det det er. For stort og omfattende til å bli kalt bydel, og en stor del av utbyggingen skjer faktisk ute på en kunstig oppbygget øy, med fjord på alle kanter. Sett fra luften er prosjektet spektakulært. Det blir ikke mindre spektakulært nå du kommer deg ned på bakken og ser hvordan stuegulvet nærmest flukter med din egen bryggekant og havflaten.

Første boligprosjekt med VR

Visualisering har vært- og er fortsatt et av de viktigste grepene i prosjektet. Vi møter hele tiden utfordringen med å forklare noe som ikke finnes enda. Så vidt vi vet er dette det første utbyggingsprosjektet i Trondheim som har brukt VR i markedsføring og salget.

Det er neppe noen overdrivelse å si at Grilstad Marina er en suksess i prosjektmarkedet i Trondheim. Dette er det raskest selgende prosjektet i markedet her, og da de la ut Trondheims til nå 12 dyreste eneboliger for salg, stod det 500 på interessentlisten til disse.


Pål Isern
Ansvarlig for prosjektet var
Pål Isern
tlf: 909 14 742